CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Aku yang jelita kui3x

Aku yang jelita kui3x

Friday, December 30, 2011

KERJA

Ada banyak manusia bertuah di bumi Allah ini. Isu yang ingin aku utarakan disini berkenaan manusia yang tidak tahu bersyukur. Senang cerita isunya adalah tentang pekerjaan. Pengalaman mengajar aku bahawa manusia memang tidak pernah bersyukur (bukan semua). Aku ada mengenali beberapa org yang kerjanya tidaklah bagus sangat tetapi kalau bercakap mak aiii..dialah yang terbaik. Kerja asyik nak mc je..walaupun hal remeh temeh. Ada juga yang kerjanya mudah cari untung untuk majikan tapi apa yang dilakukan ialah makan gaji haram...balik umah tido, pegi shopping, lepak2x ngan kawan2x dan entahlah. Kalau kahwin ngan laki/pompuan kaya takpelah gak..tapi kalau tak..hmmm..berangan bodo jelah

Aku dulu tergolong dalam manusia di atas. Hinggalah seorang hamba Allah menyedarkan aku akan kepentingan memakan makanan yang halal. Aku terkesima dan aku bertekad ingin berubah, Alhamdulillah..Allah masih sayangkan aku. Jadi kepada pemalas2x di luar sana...jangan makan gaji buta...bekerjalah dengan hati yang ikhlas dan tawaduk

0 comments:

Post a Comment