CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Aku yang jelita kui3x

Aku yang jelita kui3x

Thursday, December 29, 2011

ANAK

Aku dah lama tak update blog aku nih tapi pagi ni dalam jam 2.47 minit pagi aku suddenly berminat nak mencatatkan sesuatu disini. Keinginan aku untuk mendapatkan buku2x terkini terutamanya karangan Alexander dan John Perkins semakin membara. Namun demikian, kekangan kewangan membantutkan minat aku wat sementara.

Aku sebenarnya sedang memikirkan hala tuju hidup aku..dari segi kerjaya, pelaburan jangka masa pendek dan panjang, keluarga dan tentu sekali rumahtangga dan anak. Buat masa sekarang, aku dan suami belum dikurniakan cahaya mata. Bak kata orang belum ada rezeki. Unfortunately still ade someone tak paham atau buat2x tak faham and timbulkan isu ini di hadapan orang ramai.

For those yg membaca blog aku ni (ade ke?)..don't ask why i'm still not pregnant cos belum ada rezeki lagi. I never blame my God cos i knew maybe i did something wrong and maybe Allah test us whether we can accept this as a fate or do something (I believe my God will shows us the way to get it).

Aku kadang2x tak faham dengan perangai manusia..adakah dengan adanya cahayamata akan menjadikan hidup mereka benar2x sempurna walaupun tanpa persediaan yang cukup. Maksud aku adakah mereka benar-benar bersedia untuk menerima cahayamata kerana kelak kegagalan dalam mendidik bakal menyebabkan mereka dicampakkan ke rumah orang tua2x atau di tepi jalan sahaja?

Oleh kerana itulah, berfikirlah sebelum bertanya. Soalan kamu itu kelak bakal menyebabkan mereka berkecil hati dan berdoa yang bukan2x. Aku? Aku cuma tersenyum kerana yang bertanyakan soalan itu selalunya org yang bodoh2x sahaja. Bodoh kerana apa? Bodoh kerana tidak tahu menjaga air muka org lain, bodoh kerana tidak memikirkan soalan itu bakal memberi implikasi yang negatif samaada org yang ditanya ataupun org sekeliling yg mendengar...dan tak perlu diterangkan selanjutnya

0 comments:

Post a Comment